Uus meedia

Ajaveebid ehk blogid




Ajaveebide ehk blogide tulekuga avanes igaühel, kellel oli ligipääs internetti ja natuke oskusi, võimalus enda sõnumit levitada. Samas avanes ka lugejatel võimalus teiste mõtteid lugeda ja neid ka mõnikord kommenteerida. Erinevalt eelnevast ajast ei olnud enam oma sõna levitamiseks vaja seda trükkida. Muidugi tõi selline võimalus kaasa ka väga palju müra, ebakvaliteetset ja mõnikord vastuolulist sisu. 
Erinevalt kasutajagruppidest on blogi rohkem ühe isiku/organisatsiooni seisukohtade ja mõtete väljendamise vorm. Blogi aitab ka selle loojal endal oma mõtteid dokumenteerida ja ajalugu hoida. Tänapäeval on tehnoloogia valdkonnas eriti populaarsed mõne autoriteedi blogid kus arutatakse mingi kindla tehnoloogia arengut. Eraldi suunana on tekkinud ka blogijatel võimalus raha teenida, kas siis oma või teiste toodete reklaamimine, google reklaamid jne. Selline tendents aga paneb tihti blogi pidaja objektiivsuse kahtluse alla. Tulles tagasi traditsioonilise meedia juurde siis võib öelda et blogid avasid ka tavainimestele võimaluse oma kirjutistega raha teenida. Alati ei pea ajakirja või kirjastaja otsust ootama, et oma kirjutist avaldada. Veel võib väljatuua et blogi eelis näiteks klassikalise trükimeedia arvamusloo ees on see, et seda saab kohe kommenteerida ja tekiba arutelu.

Comments

Popular posts from this blog

Teistmoodi IT

IT juhtimine ja riskihaldus

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus