Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

 Turvarisk ja selle maandamine



Täna vaatame turvariske ja kuidas neid maandada. Võtame lähema vaatluse alla internetis levivad pettused, mille ohvriks langevad vanemad inimesed. Nimelt on tänapäeval väga levinud petuskeemid, kus vanematelt inimestelt petetakse kerge tulu lootuses välja suuri summasid.

Tehnoloogia

Tavaliselt on kasutusel telefonikõned, mille kaudu üritatakse inimene "ära rääkida". Edasi liigutakse juba mingisse keskkonda, kus ohver peab teatud toiminguid tegema. Tavaliselt on see mingi investeerimise/kauplemise platvorm, kuhu palutakse sissemaks teha.

Koolitus 

Antud probleemi annab vältida koolituse tegemistega, kus selgitatakse, mis on legaalsed võimalused kauplemiseks ja investeerimiseks ja kuidas neid eristada libakeskkondadest. Kindlasti tuleks selgitada, kust saaks vajadusel abi ja tuge küsida kui on tekkinud kahtlus.

Reeglid

Enne kõnele vastamist analüüsida, mis numbrilt helistatakse ja kas on mõtet tundmatut kõne vastu võtta. Analüüsida helistaja isikut ja motiive. Mitte anda välja isiklikku infot, et keegi saaks kuhugi tundmatusse portaali mingi konto teha.

Kokkuvõte

Sellist sorti turvariski saab tõhusalt tõrjuda suuresti läbi koolituste ja reeglite. Tehnoloogilselt osutuks see väga piiravaks, kui kõik kõned ja teadmata saidid ära keelata. Aga kui sihtrühma piisavalt koolitada ja luua reeglid siis on see kõige tõhusam viis kuidas ära hoida sedasorti riskide realiseerumist.

Comments

Popular posts from this blog

IT juhtimine ja riskihaldus

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Noppeid IT ajaloost